semienka tekvicové lúpané

Tekvicové semienka sa nachádzajú v dužine zrelých tekvíc. Svojou sladkou a orechovou chuťou sú jedným z obľúbených zdravých snackov.

 

IMG_2189.jpg

Obsahujú prospešné zložky ako sú sacharidy, aminokyseliny, nenasýtené aminokyseliny a nenasýtené mastné kyseliny. Príroda v tekvicových semienkach ponúka väčšinu vitamínov B, vitamín C, D, E a K a minerálne látky ako vápnik, draslík a fosfor. Konzumácia semien pomáha pri liečení prostaty, problémoch s močovým mechúrom a močovou trubicou. Vedecké štúdie poukazujú na  zlúčeninu L-tryptofán, nachádzajúcu sa v semenách, priaznivo vplývajúcu na liečbu depresie a jej prevenciu. Nakŕmte mozog selénom, vďaka ktorému sa lepšie sústredíte na učenie a ľahšie si zapamätáte. Tekvicové semená obsahujú fytosteroly, zlúčeniny o ktorých vieme, že nielen znižujú hladinu LDL (zlého) cholesterolu v krvi, ale aj podporujú imunitný systém a znižujú riziko vzniku rakovinových buniek. Tekvicové semienka pražením strácajú svoje prirodzené mastné kyseliny, preto sa odporúčajú jesť viac surové ako pražené. Štvrť šálky (20 g) tekvicových semienok obsahuje: 46,1% dennej dávky horčíku 28,7% dennej dávky železa 52,0% dennej dávky mangánu 24,0% dennej dávky medi 16,9% dennej dávky proteínov 17,1% dennej dávky zinku

 

 

 

Merné jednotky

g

 

Recept dňa
Staň sa našim fanúšikom!
Najpopulárnejšie recepty

  Viac  

Obľúbené vyhľadávania

Recepty na jedlá pre deti
Recepty pre parný hrniecRecepty pre domácu pekárničkuRecepty pre ActiFry 2v1
Recepty ázijskej kuchyneRecepty slovenskej kuchyneRecepty francúzskej kuchyneRecepty poľskej kuchyneRecepty indickej kuchyneRecepty českej kuchyneRecepty talianskej kuchyneRecepty maďarskej kuchyne
Veľkonočné receptyHalloweenRecepty na letné grilovanieVianočné recepty
Surová strava - raw food
Sezónne recepty
Vegánske recepty
Vegetariánske recepty

© 2011-2017 NetCorp, s.r.o.  •  Poháňané systémom Master_CMS 7  •  Prihlásiť