špargľa

Špargľa (Asparagus officinalis) je veľmi prospešná pre ľudský organizmus. Obsahuje vitamíny A, B 2, B 6, C a kyselinu listovú. Z minerálnych látok má významné množstvo draslíka a horčíka. Obsahuje látku glutatión, ktorá má priaznivý vplyv na vitalitu mužských spermií. Je bohatým zdrojom vlákniny.

 

IMG_2273.jpg

Špargľu sa odporúča konzumovať ako prevenciu proti rakovine, pomáha pri ochoreniach močových ciest, má priaznivý vplyv na srdce, znižuje krvný tlak, pomáha pri kožných ochoreniach, cukrovke a obezite. Má dobrý vplyv na pamäť a koncentráciu. Dokonca sa jej pripisujú afrodiziakálne schopnosti. Farba špargle závisí od pestovateľských podmienok. Najčastejšie sa na trh dostane špargľa biela - rastie v tme pod násypom zeme, na fialovú sa mení vplyvom slnečných lúčov, zelená rastie na záhonoch a vytŕča zo zeme. Špargľu konzumujeme uvarenú, čo najčerstvejšiu a pre obsah dusičnanov sa po kuchynskej úprave neodporúča opätovne zohrievať. Špargľu pod hlavičkou ošúpeme, odrežeme kúsok spodných drevitých častí a obvaríme vo vode so soľou, cukrom a octom či citrónovou šťavou. Vhodná je aj úprava v parnom hrnci.

 

 

 

Nutričné hodnoty

g /100gKJ /100gKcal /100g
energia10024
tuky0.20
cukry4.10
bielkoviny2.10

 

Merné jednotky

ks
g

 

Recept dňa
Staň sa našim fanúšikom!
Najpopulárnejšie recepty

  Viac  

Obľúbené vyhľadávania

Recepty na jedlá pre deti
Recepty pre domácu pekárničkuRecepty pre ActiFry 2v1Recepty pre parný hrniec
Recepty francúzskej kuchyneRecepty poľskej kuchyneRecepty indickej kuchyneRecepty českej kuchyneRecepty talianskej kuchyneRecepty maďarskej kuchyneRecepty ázijskej kuchyneRecepty slovenskej kuchyne
Recepty na letné grilovanieVianočné receptyVeľkonočné receptyHalloween
Surová strava - raw food
Sezónne recepty
Vegánske recepty
Vegetariánske recepty

© 2011-2017 NetCorp, s.r.o.  •  Poháňané systémom Master_CMS 7  •  Prihlásiť