semienka chia

Chia semienka sa získavajú z mexickej rastliny šalvie hispánskej. Účinne pomáhajú pri detoxikácii k čomu prispieva nielen obsiahnutá vláknina, ale aj schopnosť semienok napučať a teda absorbovať veľké množstvo vody, čo napomáha očiste čriev.

 

IMG_2294.jpg

Majú blahodarný vplyv na kardiovaskulárny systém, nervovú sústavu a imunitu. Vďaka vysokému obsahu omega-3 mastných kyselín sú semienka vhodné pred a behom fyzického výkonu, sú vysoko energetické avšak regulujú cukor v krvi a tuky v nich obsiahnuté trávia pomalšie, preto sú dlhodobejším zdrojom energie. Obsahujú veľké množstvo vápnika, vitamínov a minerálov. Odporúčaná denná spotreba je 1-2 polievkové lyžice, maximálne 15 gramov. Konzumácia chia semienok má však aj svoje zdravotné obmedzenia. Chia semienka môžu zvýšiť účinok niektorých liekov na srdce, liekov na riedenie krvi a liekov na kontrolu hladiny cukru v krvi. Môžu spôsobovať alergie, zvlášť u ľudí alergických na horčicu. Pokiaľ užívate lieky a trpíte chorobami je vhodné poradiť sa s lekárom o ich konzumácii.

 

 

 

Merné jednotky

g
ČL

 

Recept dňa
Staň sa našim fanúšikom!
Najpopulárnejšie recepty

  Viac  

Obľúbené vyhľadávania

Recepty na jedlá pre deti
Recepty pre ActiFry 2v1Recepty pre parný hrniecRecepty pre domácu pekárničku
Recepty talianskej kuchyneRecepty maďarskej kuchyneRecepty ázijskej kuchyneRecepty slovenskej kuchyneRecepty francúzskej kuchyneRecepty poľskej kuchyneRecepty indickej kuchyneRecepty českej kuchyne
Veľkonočné receptyHalloweenRecepty na letné grilovanieVianočné recepty
Surová strava - raw food
Sezónne recepty
Vegánske recepty
Vegetariánske recepty

© 2011-2017 NetCorp, s.r.o.  •  Poháňané systémom Master_CMS 7  •  Prihlásiť